Trening

Jeg og min kjære har nå kommet godt i gang med trening, og trener annen hver dag nå :-) Ganske deilig å ha den ene fri dagen, hvor jeg slipper å tenke på trening. Men la musklene restituere, og at gangsperren pleies. :-) 

Når jeg trener begynner jeg først med kondisjon i ca 20 minutter. Ikke noe løping helt enda, pga operasjonen. Men går i oppover bakke på tredemøllen, og går fort gange. Jogger litt. Når det er ferdig går jeg over til å trene musklene, først konsentrerer jeg meg om armene (som jeg personlig syntes er værst, da jeg er veldig svak i armene :p klarer jeg ikke så mye), jeg gjør samme øvelse 12 x og 3 repetisjoner. Ganske tungt! :p 

Når jeg er ferdig med armene, tar jeg ryggmuskelen - for etter operasjonen har jeg mistet masse muskelmasse i ryggen og har konstant vondt i ryggen, og har begynt å "sige" i ryggen. Så den må trenes opp igjen :) 

 

Skal egentlig trene magen også, men har ikke helt kommet dit enda, pga jeg ikke tørr å trene magen enda etter operasjonen :) Bein øvelsen hvor jeg trener rumpe, baksidelår, fremsidelår, innsidelår, ankelstrekker, setemuskel og hoftemuskel. Beinpresser er veldig bra for rumpen! Aldri hatt så mye gangsperr i stumpen før. 

 

Nå skal vi på trening - også fikk vi akkurat en middagsinnvitasjon ifra mamma, så vi skal spise middag der. Bali kyllinggryte :-) Har faktisk ikke spist det før, så det blir spennende :D hihi. 

 

Ha en fin dag! :)

8 kommentarer

Marie

27.01.2013 kl.12:55

Så flink du er! :D

Lene Beate

27.01.2013 kl.13:31

Så flinke dere er da! Ha en finfin søndag, og kos deg på trening og på middag! :)

Ida Kristine Eikenes

27.01.2013 kl.14:53

Marie: takk :):):)

Ida Kristine Eikenes

27.01.2013 kl.14:53

Lene Beate: tusen takk :) ha en fin søndag du også! :)

Ina Winther

27.01.2013 kl.16:33

Virker som om du trener smart! Oppoverbakke på mølle er minst like effektivt som jogging, om man bare ikke holder seg fast i mølla hele tiden og jobber ordentlig med beina. Om du trener bein anbefaler jeg også knebøy, om du allerede ikke bruker øvelsen - den er utrolig effektiv, sleit med å gå i to dager etter første gang jeg prøvde. :p

Ida Kristine Eikenes

27.01.2013 kl.22:06

Ina Winther: Hehe jeg har faktisk ikke gjort så mye knebøy. Men kanskje jeg må gjøre det på trening i morgen! :-) Takk for tips. (Vet hvordan det er å ikke å klare å gå!! Den ene beinmaskinen, tok virkelig på beina mine. Kunne ikke gå i trappen engang! Helt gele :))

Annja

27.01.2013 kl.23:30

Oi, det høres ut som du har hatt en tøff periode! Kjempe bra at du er i gang med trening da :D stå på!

Ida Kristine Eikenes

27.01.2013 kl.23:33

Annja: Tusen takk :):)

Skriv en ny kommentar

legg meg til som venn

Jeg er Ida Kristine og jeg kommer til å blogg om det å være tjueto år, fedmeoperert, fjernet galleblæren, bukplastikk, lårplastikk og veien videre. Det kommer også til å være en del om trening, kosthold og bittelitt mote. Ta kontakt på e-post som du finner lengre nede på siden.


Legg igjen en kommentar - så legger jeg igjen en hos deg :-)

Ønsker du kontakt med meg? idaeikenes91@yahoo.no






gratisdesign av Tonjemt
hits